Έξι στελέχη του Δήμου Άρτας και της Περιφέρειας Ηπείρου κατηγορούνται για ανθρωποκτονία από αμέλεια, με απόφαση της εισαγγελίας Άρτας για τον θάνατο του 19χρονου Βαγγέλη Δραγατάκη, ο οποίος μετά από τροχαίο, καρφώθηκε στα κιγκλιδώματα της Περιφερειακής και έχασε τη ζωή του, στις 13 Σεπτεμβρίου του 2020.
Έπειτα από δίχρονη εξέταση της υπόθεσης η εισαγγελική πρόταση παραπέμπει σε δίκη πέντε στελέχη του Δήμου Αρταίων και ένα άτομο από την Περιφέρεια Ηπείρου γιατί: «ενώ είχαν την ιδιαίτερη νομική υποχρέωση, απορρέουσα από νόμο, σύμβαση και προηγούμενη επικίνδυνη ενέργεια τους, να αποτρέψουν ορισμένο αποτέλεσμα, από (συγκλίνουσα) αμέλειά τους, ήτοι από έλλειψη προσοχής, την οποία όφειλαν και κατά τις περιστάσεις, μπορούσαν να καταβάλουν, δεν προέβλεψαν το αξιόποινο αποτέλεσμα της πράξης τους και προκάλεσαν τον θάνατο άλλου».
Κατηγορούμενοι είναι: ο τότε Αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας (ηλεκτρολόγος μηχανικός) η Διευθύντρια Τεχνικών υπηρεσιών του Δήμου και τρείς υπάλληλοι της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου Αρταίων καθώς και η Προϊσταμένη του Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας Ηπείρου.
Η εισαγγελική πρόταση αναφέρει: «τα εν λόγω προστατευτικά μεταλλικά κιγκλιδώματα, που τοποθετήθηκαν στην Περιφερειακή Οδό Άρτας, είχαν μεγάλο συντελεστή δυσκαμψίας, ήταν γωνιώδη, με αποτέλεσμα να μην δύνανται σε περίπτωση πρόσκρουσης των οχημάτων επάνω σ αυτά, να απορροφήσουν την κινητική ενέργεια με παραμορφώσεις στο σώμα τους και ήταν ακατάλληλα για τοποθέτηση σε οδούς, καθώς ήταν επικίνδυνα τόσο για τους οδηγούς των οχημάτων όσο και για τους πεζούς, δεδομένου ότι τα κιγκλιδώματα δεν αποτελούν σύστημα αναχαίτισης οχημάτων παρά μόνο απαγορεύουν τη διέλευση στις οδούς των πεζών.»
Τα κιγκλιδώματα αυτά «συνδέονται αιτιωδώς με τον θάνατο του οδηγού» συμπεραίνει η εισαγγελική πρόταση που αποδέχεται πως ο Βαγγέλης οδηγούσε χωρίς να παραβιάζει το όριο ταχύτητος, χωρίς να έχει κάνει χρήση αλκοόλ, και ότι η πρόσκρουση του αυτοκινήτου στα κιγκλιδώματα προκλήθηκε από υδρολίσθηση, λόγω της ύπαρξης νερού στο οδόστρωμα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, αν, αντί για τα εν λόγω μεταλλικά κιγκλιδώματα, είχαν τοποθετηθεί στηθαία ασφαλείας με γνώμονα την παθητική ασφάλεια του οδηγού οχήματος και των πεζών, καθώς η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας στη συγκεκριμένη οδό ήταν επιβεβλημένη, δεδομένου ότι το όριο ταχύτητας των 50χλμ, (βάσει του οποίου σύμφωνα με τις προδιαγραφές δεν απαιτείται η τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας) παραβιάζεται από τους οδηγούς των οχημάτων λόγω της τεταμένης χάραξης της περιφερειακής οδού Άρτας, η οποία ευνοεί την ανάπτυξη ταχυτήτων άνω του επιτρεπόμενου ορίου, ο θάνατος του οδηγού Ευάγγελου Δραγατάκη θα είχε αποφευχθεί».