Η ψηφιοποίηση των αδειών δόμησης της Υπηρεσίας Δόμησης του Δήμου Αρταίων
έχει ξεκινήσει και προχωρά με γρήγορους ρυθμούς με το προσωπικό να υποστηρίζει
ενεργά την εταιρεία του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) η οποία υλοποιεί
το έργο.
Η διαδικασία περιλαμβάνει την ψηφιοποίηση, καταχώρηση και γεωκωδικοποίηση
των φακέλων αδειών δόμησης που διατηρούνται στο Τμήμα Έκδοσης Αδειών
Δόμησης της Διεύθυνσης Πολεοδομίας και Χωροταξίας. Στόχος είναι η προστασία
των έντυπων αρχείων από φθορά και η διευκόλυνση της πρόσβασης στα δεδομένα,
καθώς ο μεγάλος όγκος τους δυσχεραίνει την αναζήτηση από τους πολίτες.
Η διαδικασία περιλαμβάνει σάρωση αδειών, τοπογραφικών διαγραμμάτων και άλλων
σχετικών εγγράφων, καθώς και γεωαναφορά των αδειών δόμησης. Οι εργασίες
πραγματοποιούνται στο Δημοτικό Κατάστημα της Ανέζας, όπου τα έγγραφα
επεξεργάζονται. Ο ρυθμός ψηφιοποίησης ανέρχεται σε 600 φακέλους εβδομαδιαίως,
με τη χρήση σύγχρονου εξοπλισμού. Πρόκειται να ψηφιοποιηθούν περίπου 20.000
άδειες της Πολεοδομίας του Δήμου αλλά και της πρώην Νομαρχίας, από το 1960 έως
και σήμερα.
Η τακτική παρακολούθηση της προόδου και η άμεση αντιμετώπιση τυχόν
προβλημάτων συμβάλλουν στην επιτάχυνση της διαδικασίας. Η χρήση σύγχρονων
τεχνολογικών μέσων έχει βελτιώσει την αποδοτικότητα, επιτρέποντας ταχύτερη
ολοκλήρωση.
Με την ολοκλήρωσή του, οι πολίτες θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στα
ψηφιοποιημένα αρχεία μέσω του gov.gr, χρησιμοποιώντας τους κωδικούς taxisnet,
ενώ τα φυσικά αρχεία θα φυλάσσονται σε ειδικό χώρο στο Δημαρχείο. Το έργο θα
αποσυμφορήσει τις υπηρεσίες του Δήμου, μειώνοντας την ταλαιπωρία για τους
πολίτες.