Λάθη στα δημοτικά τέλη παραφουσκώνουν τους λογαριασμούς της ΔΕΗ

Ξεκινήσαμε να  κάνουμε αυτό το ρεπορτάζ  μετά από καταγγελίες κατοίκων του κάμπου της Άρτας ότι ο Δήμος Αρταίων τους χρεώνει υπέρογκα δημοτικά τέλη που δεν αντιστοιχούν στα τετραγωνικά του σπιτιού.

Ψάχνοντάς το, διαπιστώσαμε ότι οι καταγγελίες είναι βάσιμες. Διαβάστε παρακάτω τι ακριβώς συμβαίνει.

Μετά την ένωση των δήμων σε έναν, ο Δήμος Αρταίων στην προσπάθειά του να καταγράψει τις κατοικίες που είτε επί χρόνια δεν πλήρωναν σωστά δημοτικά τέλη ή δεν είχαν δηλωθεί καθόλου, ανέθεσε σε μια ιδιωτική εταιρία να φωτογραφίσει από αέρος (αεροφωτογραφίες) την ευρύτερη περιφέρεια της Άρτας, προκειμένου να καταγράψει τα αυθαίρετα κτίσματα, ώστε  να καταγραφούν τα ακριβή τετραγωνικά και να αποδοθούν τα σωστά δημοτικά τέλη σε κάθε νοικοκυριό.

Στη συνέχεια οι λογαριασμοί του ρεύματος που άρχισαν να καταφθάνουν στους καταναλωτές ήταν «παραφουσκωμένοι», δημιουργώντας κομφούζιο στους καταναλωτές.

Χαρακτηριστικά η κ. Κατερίνα, Υποδιευθύντρια της Εθνικής Τράπεζας, ανέφερε τη δική της εμπειρία. 

«Ο Δήμος προκειμένου να καταγράψει τα αυθαίρετα κτίσματα, φωτογράφισε από αέρα τα σπίτια μας, χωρίς να καταφέρει να ξεχωρίσει τις πραγματικές οικίες, με αποτέλεσμα  να προβεί σε αυθαιρεσίες. Πήγα στην υπηρεσία του Δήμου για να διαμαρτυρηθώ και μου είπαν να κάνω αίτηση για διόρθωση των τετραγωνικών του σπιτιού μου. Μετά πέρασαν για αυτοψία αλλά ακόμη τα τετραγωνικά συνεχίζουν να είναι λάθος. Έχω λάβει από τότε 3 λογαριασμούς της ΔΕΗ χωρίς καμία αλλαγή. Φυσικά συνεχίζω να επιβαρύνομαι δημοτικά τέλη, χωρίς ν’ αλλάξει τίποτε.»

Και συνεχίζει αγανακτισμένη:

«Υπάρχουν πολλά παράπονα από τον κόσμο και από συναδέλφους μου και όχι μόνο. Εγώ το ανακάλυψα, γιατί ένας συνάδελφός μου παρατήρησε ότι στο λογαριασμό του, τα τετραγωνικά του σπιτιού του ήταν παραπάνω από το πραγματικό. Έτσι έψαξα και το δικό μου και διαπίστωσα ότι και σε μένα υπήρχε λάθος, με αποτέλεσμα να επιβαρύνομαι παραπάνω δημοτικά τέλη. Όταν πήγα στο δήμο να διαμαρτυρηθώ, διαπίστωσα ότι το ίδιο είχε συμβεί και σε δεκάδες άλλους συνδημότες, που είχαν συγκεντρωθεί εκεί για να διαμαρτυρηθούν.»

Εκεί συναντήσαμε και την κ. Φανή, που περίμενε να διαμαρτυρηθεί σχετικά με τα αυξημένα δημοτικά τέλη του λογαριασμού της.  «Ήρθα στην υπηρεσία, έδειξα το λογαριασμό μου, τους εξήγησα ότι τα τετραγωνικά που μου έχει βάλει ο δήμος είναι λάθος  και μου υπέδειξαν να κάνω κάποια αίτηση για να το εξετάσει η υπηρεσία».

 

Ο Δήμος απαντά και καθησυχάζει

Ρωτήσαμε τον Αντιδήμαρχο Οικονομικών, Αξιοποίησης Δημοτικής Περιουσίας και Παιδείας, Χριστόφορο Σιαφάκα, ο οποίος δήλωσε για το θέμα των «φουσκωμένων»  δημοτικών τελών:

 «Είχε ανατεθεί επί Δημαρχίας κ. Παπαλέξη, το 2013, εργολαβία σε μια εταιρία να καταγράψει όλες τις παροχές της ΔΕΗ για τον Δήμο Αρταίων, που ήταν συνολικά 28.000.

Από τις 28.000 παροχές είχαν καταγραφεί οι 8.000.  Στην πορεία που αναλάβαμε εμείς το δήμο, συνεχίσαμε να καταγράφουμε τις υπόλοιπες παροχές. Διαπιστώσαμε ότι έχουν γίνει αρκετά λάθη. Για παράδειγμα μια αποθήκη ή ένας κλειστός χώρος υπολογίστηκε σαν οικία. Προσπαθούμε να τα διορθώσουμε άμεσα. Παρόλα αυτά κάποια χρειάζονται αυτοψία, ενώ σε κάποια σπίτια δεν είναι σαφή τα συμβόλαια.

Έχουμε 780 αιτήσεις πολιτών για αλλαγές τετραγωνικών. Καθημερινά ενημερώνουμε τη ΔΕΗ για τις αλλαγές. Όμως  μπορεί  να έχει εκδοθεί ήδη ο λογαριασμός και να μην έχουν προλάβει να περάσουν στον επόμενο τα σωστά διορθωμένα στοιχεία, με αποτέλεσμα οι πολίτες να θεωρούν ότι ο Δήμος αδιαφόρησε ή δεν είναι ενήμερος.

Πάντως έως τώρα, από τις 780 αιτήσεις, έχουν πραγματοποιηθεί 470 αλλαγές.

Θέλω επίσης να καθησυχάσω τους πολίτες ότι όπου διαπιστωθεί λάθος, τα χρήματα των πολιτών θα επιστραφούν.

 Θα απευθύνονται στην αρμόδια υπηρεσία του δήμου  προσκομίζοντας την αίτηση που έχουν κάνει,  τον λογαριασμό της ΔΕΗ,  την επιστολή που τους απέστειλε ο δήμος ότι η αλλαγή πραγματοποιήθηκε, το συμβόλαιο του σπιτιού και το σχέδιο του μηχανικού, εάν τους έχει ζητηθεί.

Χρειάζεται υπομονή από τους πολίτες, γιατί πρέπει να επικρατεί ισονομία για όλους. Την επόμενη χρονιά, εάν δούμε αύξηση των εσόδων, θα μειώσουμε τα τέλη για όλους τους δημότες». Ο Δήμος μας ενημέρωσε επίσης ότι από τις 26 Σεπτεμβρίου 2016, λειτουργεί στο ισόγειο του Δημαρχείου Άρτας τριμελής επιτροπή, η οποία δέχεται τους πολίτες που επιθυμούν είτε διευκρινίσεις , είτε επανέλεγχο σε ό,τι αφορά τον υπολογισμό των δημοτικών τελών. Η επιτροπή λειτουργεί καθημερινά 8-11 (;;;).Οι πολίτες που επιθυμούν να προσέλθουν, θα πρέπει να έχουν μαζί τους έναν λογαριασμό της ΔΕΗ, όπου θα φαίνεται ο αριθμός παροχής και στη συνέχεια μέσα από ένα ειδικό λογισμικό θα μπορούν να βλέπουν τα τετραγωνικά στις ιδιοκτησίες τους για τα οποία επιβάλλεται ο δημοτικός φόρος. Εάν υπάρξουν αντιρρήσεις, τότε αυτές μπορούν να απευθυνθούν στην Επιτροπή.

 

Επιμύθιο

Η εφημερίδα αλλά και αρκετοί κάτοικοι αναρωτιούνται α) εάν θα υπήρχε καλύτερος τρόπος να αντιμετωπίσει το θέμα ο δήμος, ώστε να μην υποστούν αυτή την ταλαιπωρία β) θα τους επιστραφούν άραγε τα χρήματα μιας και έχουν κακή εμπειρία από τις κρατικές υπηρεσίες γενικότερα; γ) γιατί μόνο 8-11 να λειτουργεί το γραφείο του Δήμου που δέχεται παράπονα και αιτήσεις, ιδιαίτερα όταν βλέπουν ότι ο αριθμός των λανθασμένων λογαριασμών είναι αρκετά υψηλός; Γιατί να δημιουργούνται ουρές και να ταλαιπωρείται ο δημότης, όταν η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά το δήμο;

 

 

.